6/random/ticker-posts

Nasıl daha kolay satış yapılır? (Sıcak satış teknikleri)


Bu yazımda başlıktan da okuduğunuz üzere satış tekniklerinden bana göre etkili olanlarından bahsedeceğim. Bununla birlikte şunu baştan söylemem gerekiyor; bu yazı müşteriyi nasıl kandırırım yazısı değil. Böyle neden yazdım? Çünkü çalışanından müşterisine çoğu insan satış personellerine "yalancı" gözüyle bakıyor.

O yüzden bu yazıyı " KENDİN ALMAYACAĞIN BİR ÜRÜNÜ SATMA " mantığı ile çalışan arkadaşlarımın yararlanabilmesi için yazıyorum. Ve şunu da ekleyeyim, aşağıdakiler tamamen tavsiye niteliğindedir. Başlayalım;

DÜRÜSTLÜK
Dürüst olmak birinci maddeniz olsun. Satacağınız ürünün niteliği, yaptığınız pazarlama ile orantılı olmalı. Olmayanı değil, olanı pazarlamak ilk kuralımız olmalı.

MEMNUNİYET
Satış bittikten sonra da müşterinin herhangi bir sorunu olduğunda aynı özenle ilgilenmelisiniz.

ÖNEMLİ HİSSETTİR
Bu madde müşteriniz iş ortağınız ise kullanabileceğiniz bir yöntem aslında. Beraber iş yapmak, iş ortaklığı kurmak istediğiniz kişilere önemli olduklarını, "bu projede siz olmalısınız, sizi mutlaka görmek istiyoruz, projenin size ihtiyacı var" gibi cümlelerle egoya da hitap ederek olumlu sonuç elde edebilirsiniz.

GÜVENİ SAĞLA
İnsanlar, çok iyi olmasa da daha önce tecrübe ettiği şeyleri tekrar seçmede meğillidir. Çünkü tecrübe etmiştir ve artısını-eksisini bilir. Bu yüzden güveni sağlamalı ve ikilik, çatışma çıkarmamalısınız ki ürküt alışık olduğu ürüne dönmesin. Dediğim gibi zaten buna meğillidir.

MANTIĞA SESLEN
Gerçeklerle, ispatlarla mantığa hitap etmelisiniz.

KELİMELERİN ETKİSİ
Pazarlama sırasında kullandığınız olumlu ve parıltılı kelimeler (MÜTHİŞ gibi) pozitif etki bırakacaktır. Ayrıca "Ama, fakat" gibi olumsuzluk ifade eden kelimeleri kullanmak yerine "bununla birlikte,bunun yanında" gibi bağlaçlar kullanmalısınız. Çünkü bu olumsuz bağlaçlar, kendinden önceki kelimeleri çöpe atar.

AYNALAMA TEKNİĞİ
Karşımızdaki kişiyi ikna etmek istiyorsak onun gibi olduğunu hissettirmelisin. Ona zorla birşey satmaya çalışan bir satışçı gibi değil de ona ihtiyacı olanı onun gözünden anlatmak gerekir. Beden dilinizi de onunla senkronize etmeniz yararlı olacaktır onun gibi görünebilmek açısından.( robot gibi taklitten söz etmiyorum tabi)

2 SEÇENEK SUNMA
Müşteriye iki seçenek sunarak seçim yapmaya yönlendirmek de etkili bir yöntemdir satışta. Bu randevu alma sürecinde de uygulanabilir. Randevu alamayacağınızı hissettiğinizde 2 farklı saat söyleyip hangisi size uygun diye sorduğunuzda birini seçmeye yönlenme durumu söz konusu olabilir.

Sizin de eklemek istediğiniz teknikler varsa yorumlara yazabilirsiniz.
Reaksiyonlar

Yorum Gönder

0 Yorumlar