Özellikle son yıllarda SEO nedir? SEO uyumlu makale nasıl yazılır gibi konulara verilen önem, arama motorlarının gelişimiyle doğru orantılı olarak arttı. Hepimiz yazdığımız blog yazılarının veya içeriklerimizin çok okunmasını, daha fazla kişiye ulaşmasını istiyoruz. Google gibi arama motorlarında ilk sıralarda görünmek istiyoruz. İşte bu da SEO uyumlu içerik ile mümkün.
Oluşturduğumuz içeriğin SEO uyumlu olması, yani Search Engine Optimization yapılmış olması, arama motorlarının gözünde içerik sayfanızın kalite puanını arttırır. Sonuç olarak arama sonuçlarında üst sıralarda gözükürsüz. Böylece tıklanma oranımızı da attırmış oluruz.
SEO Nedir? SEO Nasıl Yapılır?
SEO; özetle arama motorlarının arama sonucu sayfalarında üst sıralarda çıkabilmemiz için, arama motorunun önem verdiği kriterler çerçevesinde web sitemizi yapılandırmaktır.

SEO'nun 2 önemli konusu vardır. Bunlar İç SEO ve dış SEO olarak isimlendirilir. Bizim şimdiki konumuz, iç SEO kapsamında değerlendirilen ve en önemli konulardan birisi olan SEO uyumlu makale nasıl yazılır olacak.
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
Oluşturduğumuz makalenin arama motoru örümcekleri tarafından konusuna uygun ve doyurucu içerik olarak algılanmasını sağlayarak arama sonucu sayfasında üst sıralara çıkarabiliriz. Bunun için uymamız gereken önemli kriterler var. Bu kriterleri sıralamadan önce google ile ilgili şu önemli hususu akılda tutmak lazım; google örümcekleri canlı bir organizma gibidir. Yazdıklarımızı okur, anlamlandırır, değerlendirir ve puan verir.
1- Anahtar kelimeyi (Keyword) öne çıkarın
Yazdığımız içerikle ilgili kullanacağımız anahtar kelimeleri özellikle yazının ilk ve son paragrafında kullanmalıyız. Bunun yanında anahtar kelimeleri kalın harflerle yazmamız, Google'ın daha çok gözüne çarpmasını sağlar.
2- İlgili terimleri yazı içinde kullanın
Yazdığımız yazıda kullanacağımız anahtar kelimenin yanı sıra onunla ilgili olan terimleri de yazı içinde yayarak kullanmalıyız. Bu sayede Google, içeriğin kapsamlı yazıldığını anlar. İçeriği oluşturan kişinin bu konuda yetkin olduğunu düşünür.
3- Yazınızda diğer içeriklere bağlantı verin
Yazımızın içinde sitemizdeki benzer içeriklere de bağlantı vermemiz, Google'ın işini kolaylaştırır. Bunun yanında okuyucuyu da site içerisinde farklı içeriklere yönlendirerek, sitemizde daha fazla vakit geçirmesini sağlarız.
4- Semantik kodlar kullanın
Yazı içindeki önemli ifadeleri semantik etiketlerle belirtmeliyiz
<b> ile <strong> etiketi arasında biçim açısından hiçbir fark yoktur. Ama arama motorları gözünde bunlar farklıdır. <b> biçimsel olarak sadece kalın olmasını sağlar. <strong> etiketi arasında olan metinler ise kalın görünmesinin yanında arama motorları gözünde "güçlü bir ifade" olarak algılanmalarını sağlar. Aynı şekilde biçimsel olarak aynı olan <i> ve <em> etiketleri de benzer özellik gösterir. İkisi de italik görünüm verirken, <em> etiketi arasındaki kelimeler "önemli ve vurgu yapılmış metin" olarak algılanır.
<b> ile <strong> etiketi arasında biçim açısından hiçbir fark yoktur. Ama arama motorları gözünde bunlar farklıdır. <b> biçimsel olarak sadece kalın olmasını sağlar. <strong> etiketi arasında olan metinler ise kalın görünmesinin yanında arama motorları gözünde "güçlü bir ifade" olarak algılanmalarını sağlar. Aynı şekilde biçimsel olarak aynı olan <i> ve <em> etiketleri de benzer özellik gösterir. İkisi de italik görünüm verirken, <em> etiketi arasındaki kelimeler "önemli ve vurgu yapılmış metin" olarak algılanır.
0 Yorumlar