6/random/ticker-posts

CTA (Call to Action) Nedir? CTA Ne İşe Yarar?


Dijitalleşen medya ve pazarlama çağıyla beraber lugatımıza giren terimlerden birisi de CTA yani Call to Action oldu. Özellikle reklam ve pazarlama faaliyetlerinde oldukça sık kullanılan CTA nedir ve ne işe yarar?

Artık yarının değil, günümüz dünyasının en önemli iş kollarından birisi e-ticaret. Tabi bununla beraber dijital pazarlamanın da önemi hiç olmadığı kadar arttı. Alışverişin anlık olarak gerçekleştiği internet ortamında, potansiyel müşterileri "satış tamamlandı" sayfasına götürebilmek için CTA'lar da oldukça sık kullanılır hale geldi.

CTA Nedir? Ne İçin Kullanılır?

Türkçe kelime karşılığı olarak "harekete çağrı" yada "eyleme çağrı" anlamına gelir. Emir ifade eden bu kelimeleri kullanarak hedeflenen dönüşümün gerçekleşmesini sağlamak amaçlanır. Bu ifadeler özellikle tıklanabilir butonlar üzerine konumlandırılır.

CTA ların en yaygın kullanıldığı yer alışveriş siteleridir. Tabiki sadece alışveriş sitelerinde değil blog, haber sitesi veya herhangi bir web sitesinde CTA'lar belirlenen bir dönüşümü tetiklemek için kullanılabilir. Bir e-bültene kayıt olmanız istendiğinde veya bir makaleyi okutmanızı sağlamak için tasarımcı CTA'e başvurabilir. 

En çok kullanılan Call to Action örnekleri:

  • Hemen ara
  • Şimdi rezervasyon yap
  • Fiyatları karşılaştır
  • Üye Ol
  • Sepete Ekle
  • Bize ulaşın
  • Teklif alın
  • Favorilere ekle
  • Devamını Oku

CTA Kullanmak Dönüşüm Oranını Artırır

Basit bir detay gibi gelebilir ancak CTA ifadelerini kullanmak dönüşüm oranlarınızı artırır. Call to Action kalıpları ile ziyaretçinin yönlendirilmesi sağlanır. Bir nevi otoyol tabelası gibi. Kullanılan terimlerin yapısı da önem taşır. Kısa, güçlü, görünebilir, anlaşılır olması önemlidir. Bir buton üzerine konumlandırılacaksa tabiki tasarım detayı da önem kazanır.

Özetle, tasarımlarınızı dönüşüm hedefiyle yapıyorsanız, Call to Action'lardan mutlaka yararlanın.
Reaksiyonlar

Yorum Gönder

0 Yorumlar